Заведения Новини

Най-новото от Starbucks Китай: Кафе с вкус на свинско месо

   
Най-новото от Starbucks Китай: Кафе с вкус на свинско месо

Кой не обича малко задушено свинско месо с кафето си? Starbucks залага на тази необичайна комбинация с нова напитка, която беше пусната в Китай в чест на Лунната нова година, описвайки вкуса ѝ като “интересен”. Напитката е комбинация от сос за овкусяване на задушено свинско, еспресо и мляко на пара, с допълнителен сос от свинско и свински гърди за декорация, според приложението за доставки на Starbucks. Цената й стартира от 68 юана (9.45 долара), според приложението. Публикувани от Starbucks Reserve Roastery снимки на напитката в китайската социална мрежа Weibo показват ивица от тъмночервен сос върху лате пяната, като всичко това е гарнирано с парче свинско месо на шишче върху ръба на чашата.

“Консумацията на месо означава просперитет през новата година,” пишат от Starbucks Reserve Roastery в Weibo на 5 февруари - дни преди настъпването на Лунната нова година.

Лунната нова година е един от най-големите ежегодни празници в Азия. Хората в Китай се прибират по родните си места в този период, за да празнуват със семействата си. Официалните данни показват, че в континентален Китай тази година е имало 474 млн. пътувания в периода. И макар храните, които се сервират за Новата година, да се различават в различните региони, задушеното свинско често е част от тях.

Ястието Dongpo rou носи името на древния поет, художник и държавник Су Донгпо и се приготвя със свинско месо, захар, соев сос, жълто вино и други подправки. Резултатът е богати на вкус и изключително крехки парчета свинско месо, които лесно могат да бъдат разкъсани с клечки.

Китай е най-големият пазар за брандирани заведения за кафе в света, според доклад на World Coffee Portal от декември, като през миналата година страната изпреварва САЩ по този показател.

Starbucks е отворила 785 заведения в Китай през 2023 г. Китай отдаван е един от най-важните двигатели за растеж на Starbucks, като е вторият най-голям пазар за марката и най-големият извън САЩ. Най-новото предложение на Starbucks бързо привлече внимание в социалните медии. Някои потребители изразяват любопитство, докато други са скептично настроени, като изтъкват високата цена и задават въпроса защо да пият лате с такъв вкус вместо да хапнат истинско задушено свинско.

“За 67 юана мога да изям порция задушено свинско и след това да отида в Luckin и да изпия две кафета,” пише потребител в Weibo, цитиран от CNN. “Бих позволил свинското и кафето да са в стомаха ми по едно и също време, но не и в устата ми”, казва друг потребител. Според изданието Jiupai News, напитката вече е разпродадена в едно заведение в Ухан, като отзивите на клиентите са, че тя e “уникална” с плътен и гладък вкус.