ДАЛАС (AP) — American Airlines повишава разходите за проверка на багажа и прави други промени, за да накара клиентите да купуват билети директно от авиокомпания, ако искат да спечелят точки за редовен пътник. Авиокомпанията каза във вторник, че проверката на чанта при вътрешен полет ще се повиши от $30 сега на $35 онлайн и $40, ако бъде закупена на летището.
Таксата за втора регистрирана чанта ще се повиши от $40 на $45 както онлайн, така и на летището. Американецът за последно повиши таксите за багаж през 2018 г. Американец, базиран във Форт Уърт, Тексас , въведе такси за чанта през 2008 г. — 15 долара тогава — за да се справи с нарастващите разходи за реактивно гориво. Оттогава те се превърнаха в постоянен източник на приходи за повечето големи превозвачи в САЩ. American лесно поведе индустрията, като повиши 1,4 милиарда долара такси за багаж през 2022 г., последната година, за която са налични данни на Министерството на транспорта на САЩ.
Авиокомпанията също така повишава таксите за багаж с 5 долара за кратки международни полети, включително тези до Канада, Мексико и Карибите — сега $35 за първа чанта и $45 за втора.
Авиокомпанията обикновено ще позволи на клиентите да регистрират поне една чанта безплатно, ако имат елитен статус в програмата за лоялност на American, купете билет от първокласна класа или използвайте кредитна карта с американска марка.
American ще даде почивка на клиентите, чиито чанти са малко наднормени или големи. Вместо да бъдете засегнати от пълната допълнителна такса — варираща от $100 до $650 — диференцираните такси ще започват от $30 за чанти, които са не повече от 3 паунда (1,36 kg) или три линейни инча над ограниченията. И намалява разходите за прехвърляне на точки между акаунти на често летящи клиенти.
В същото време American обяви, че от 1 май клиентите ще трябва да купуват билети директно от авиокомпанията или нейната партньорски превозвачи или от предпочитани онлайн туристически агенции, ако искат да спечелят точки в неговата програма за лоялност AAdvantage. Авиокомпанията заяви, че ще посочи предпочитаните туристически агенции в края на април. Корпоративните пътници няма да бъдат засегнати.
Около 60% от продажбите на билети в Америка вече се правят директно чрез авиокомпанията, каза Скот Чандлър, вицепрезидент по управление на приходите.
Промените са част от дългата смяна на авиокомпаниите от използването на туристически агенти — и плащането им на комисионни — и въвеждането на вътрешни продажби на билети.
„Старият начин за резервиране на билет разчиташе на агентите, които имат много опит и разбиране на атрибутите на продукта“, каза Чандлър в интервю. „Старата технология не ни позволява да обясняваме нещата много добре и е малко по-объркващо за клиентите, когато представяме нови продукти.“ Чандлър го оприличи на начина, по който Amazon.com обяснява характеристиките, които продава се на сайта.