Новини Събития

България ще бъде представена като дестинация за здравен туризъм в Берлин

   
България ще бъде представена като дестинация за здравен туризъм в Берлин

В германската столица Берлин Българският съюз по балнеология и СПА туризъм ще представи официално България като дестинация за целогодишен здравен туризъм.

Пазар Германия е ключов за българския здравен туризъм, защото повече от 20 милиона души годишно използват възможностите за извънболнична профилактика в страната и чужбина, осигурена им от здравноосигурителните им застраховки. 

През 2019-а година Германската асоциация на здравноосигурителните каси включи България в списъка с държави, в които признава и възстановява разходите за профилактика и рехабилитация. 

Събитието се провежда под патронажа на Министерство на туризма на България и ще се състои по време на най-голямото международно туристическо изложение в света – ITB Berlin. 

Фокусът ни ще бъде да представим минералните води на Европа, посочи пред БНР Сийка Кацарова – председател на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, за представянето ни в рамките на борсата. 

"Тази година Европейската СПА асоциация прецени, че ще даде акцент върху лечебните минерални води. Очакваме представители на 3 каси". 

В предаването "Преди всички" Кацарова подчерта, че по време на уъркшопа ще бъдат показани новите програми, които българските водещи медикъл и СПА хотели предлагат на пазара. По думите ѝ основните направления са свързани с профилактиката на дългия Ковид и с наднорменото тегло. Направленията, които се покриват от касите - тези програми ще бъдат в акцента на презентацията, уточни тя и добави, че програмите, които ще бъдат показани, не са само от Черноморския регион, но и от Кюстендил, Белчин бани, Сапарева баня, Велинград, Сандански, Хисаря, Чепеларе, Пампорово и други. 

"Конкретни програми за конкретни проблеми", обобщи тя. 

Кацарова изтъкна още, че има и програми, насочени към спортисти: "Здраве и спорт вървят ръка за ръка". 

Към момента 4 медикъл СПА центъра в България имат сключени директни договори с най-голямата публично-частна каса в Германия, отбеляза също Сийка Кацарова. 

Като проблем тя посочи, че не инвестираме целево в такава кампания, затова и в Германия не се знае или се знае много малко. 

"За такава кампания ние имаме ноу-хау, визия. Трябва ни единствено подкрепа", коментира тя. 

Според нея все още няма нагласа да се инвестира в това България да се предлага като дестинация за целогодишен здравен туризъм, който надгражда морския и планинския туризъм. 

Разчитаме и на партньорство от страна на общините, декларира Кацарова и каза: "Ако общините искат да изкарват приходи от туризъм, те трябва и да инвестират". 

"Напоследък много хора се изказват, че представляват бранша. Аз лично искам да видя резултатите", призова още председателят на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм.