Заведения

LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton купува един от най-известните ресторанти в Париж

   
LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton купува един от най-известните ресторанти в Париж

LVMH Moët Hennessy – Louis Vuitton, луксозният конгломерат, придобива Le Grand Véfour, емблематичен ресторант в Париж, известен със своята изискана кухня и богата история.

Луксозната група LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton разширява портфолиото си от заведения за хранене, като придобива емблематичния парижки бистро Chez L’Ami Louis. Ресторантът е известен с миниатюрните си размери, но с изключителна репутация, обилни порции и високи цени.

LVMH Moët Hennessy - Louis Vuitton купува един от най-известните ресторанти в Париж

Финансовите условия на сделката не се разкриват, но се разбира, че LVMH планира да запази уникалния му характер, тъй като тази година заведението чества своята 100-годишнина. Въпреки че е описвано от The New York Times като „малко, очукано място с лющещи се кафяви стени и клатещи се столове“, L’Ami Louis е хранило множество известни личности през годините. Сред тях е Марленe Дитрих, която идвала по обяд в неделя, преди да отвори, за да може да се наслади на спокоен, но обилeн обяд. През 1999 г. френският президент Жак Ширак посреща американския си колега Бил Клинтън там, а сред посетителите от Холивуд са били имена като Тим Бъртън, Франсис Форд Копола, Брад Пит и Джони Деп. Неотдавна испанската певица Rosalía опитала бургундските охлюви на ресторанта, които плуват в масло с чесън, и дори ги показала на върха на пръстите си за снимка в Instagram. Мястото сякаш е и територия, където съперничествата се изпаряват: луксозните титани Бернар Арно и Франсоа Пино са сред местните редовни клиенти.

Известно е с дебелите си резени от гъши дроб (фоа гра), печено пилешко, завършено с гъша мас и масло, както и други класически френски ястия. Освен това, L’Ami Louis може да се похвали с изба от почти 20 000 бутилки вино.

Ресторантът L’Ami Louis попада под шапката на дивизията LVMH Hospitality Excellence, която наскоро добави марката Orient Express към своето портфолио и обяви амбициозни планове за включване на повече влакове, кораби и хотели под тази емблематична марка.
През последните години LVMH значително разшири дейността си в сектора на луксозното гостоприемство с придобиването на луксозния туроператор Belmond Ltd., собственик на влака Венеция Симплон-Ориент-Експрес и хотели като Copacabana Palace в Рио де Жанейро и хотел Cipriani във Венеция, за 2,6 млрд.долара. Хотели Cheval Blanc и кафенета Cova са сред другите им притежания.

Задграничните модни и кожени марки Dior и Louis Vuitton също добавиха повече заведения за хранене към своите водещи магазини в ключови мегаполиси. В кратко съобщение LVMH нарече L’Ami Louis „автентично парижко бижу“, което „изгражда своята репутация около щедростта на ястията си и изключителното качество на съставките си. Продуктите се доставят от малки фермери и градинари, които са лоялни на ресторанта от няколко поколения.”