Новини Транспорт

Вижте най-екологичното летище в Европа

   
 Вижте най-екологичното летище в Европа

Наградите за най-добро летище, които се провеждат в Истанбул, тази година, обръщат внимание на летищата, които се опитват да подобрят живота на пътниците, както и да интегрират повече услуги, пише Euronews.

През последните седмици по-често се говори за стачки и грешни реакции на персонала на повечето летища, но това не пречи да се връчат награди за онези служители, които се стараят да направят пътуването бързо, ефективно и дори екологично. Въздушният международен консул разглежда повече от 500 летища в 55 страни.

Наградата за най-много екологични иновации са връчени на Франция, след като са въведени някои по-специфични модели, обръщащи повече внимание на еко решенията. Победител в тази категория е летище Тулон-Йер. Френският хъб се е постарал да намали своите вредни емисии с близо 92.5% от 2018 до 2022 г. и през 2023 г. достига 94.5%. Френското летище се стреми да достигне 99% до края на годината.

Летището се нарежда в топ 5 на екологичната програма в битка срещу вредните емисии. Мечтата на всички е, че летищата ще се сертифицират до 2050 г. и няма да произвеждат въглеродни емисии. Победителят в тази категория е известен с представянето на най-различни проекти и демонстрира активност, както и доброволни начинания за най-различни иновации. Летището в Гьотеберг, Швеция също получава особено внимание в тази категория.

Що се отнася до летищата, които се славят с най-много пасажери, наградата се връчва на летището в Торино, където преминават близо 5 милиона души. Съдиите са били впечатлени от въведените иновации за възстановяване след пандемията и скок в пътуванията през 2023 г. Обръща се внимание и на фотоволтаичните системи, поставени за производство на електричество и намаляване на вредните емисии.

Летището в Париж може да се похвали като едно от най-големите, но наградата за най-много обслужени пасажери е връчена на Истанбул и на Рим с общ брой от 40 милиона пътника. Истанбул печели с въвеждането на най-различни системи за по-бързо обслужване, съвършена инфраструктура и желание за по-оптимален работен процес.