Пътуването със самолет от германските летища става значително по-скъпо.
Причините - продължаващия недостиг на полети и високите федерални данъци и такси, сочи анализ на цените на Германския аерокосмически център за изследвания и технологии (DLR).
И нискотарифните превозвачи са скъпи
Цените се покачват дори сред нискотарифните авиокомпании, пише още в документа, цитиран от ДПА. Еднопосочните билети без багаж струват средно между около 67 евро и 130 евро, а преди година сае между 66 и 110 евро.
Билетите на ирландския нискотарифен авиопревозвач Ryanair вече не са най-евтините, като средната им цена се е повишила от 66 на около 80 евро в рамките на една година, сочи още анализът.
Междувременно, дъщерното дружество на Lufthansa - Eurowings, остава най-скъпият вариант за въздушен транспорт, таксувайки средно 130 евро за еднопосочен полет спрямо 110 евро през миналата година.
Британската нискотарифна авиокомпания easyJet е в средата на класацията, като цените леко се покачват от 84 на 86 евро, докато Wizz Air, която има силно присъствие в Източна Европа, е най-евтината авиокомпания - цените й са паднали от 94 на 67 евро.
Билетите last minute - най-скъпи
Германският аерокосмически център за изследвания и технологии е анализирал множество европейски маршрути, проучвайки четири периода за предварителна резервация – от един ден до три месеца.
Билетите тип last minute са най-скъпи, вариращи от 119 евро за Wizz Air до 169 евро при Eurowings, докато резервацията три месеца предварително понижава средните цени до между 46 евро за полет на Ryanair и 90 евро за Eurowings.
Най-високата регистрирана еднопосочна цена е 499.99 евро за полет на Eurowings от Дюселдорф до Стокхолм, резервиран една седмица предварително, отчита Германският аерокосмически център.
Вътрешните полети - под нивата от преди пандемията
Повече от пет години след началото на пандемията вътрешните полети в Германия остават под нивата си отпреди нея, пише още в анализа.
Общият брой на местата по полети до и от Германия, планирани за периода януари–октомври 2025 г., е 93% от предпандемичното ниво, докато други европейски държави са надминали този капацитет с около 10%, отчита браншовата организация на авиационния сектор BDL.
Това до голяма степен се дължи на факта, че нискотарифните превозвачи избягват по-скъпите летища в Германия. Нискобюджетните авиокомпании работят само на 85% от капацитета в страната спрямо 133% в други части на Европа.
От BDL призовават за премахване на данъка върху въздушния трафик и за федерална подкрепа за разходите за сигурност на летищата.
Ryanair разшири дейността си в Европа, но намали операциите си на германски летища, включително в Хамбург и Берлин.
По-високите печалби на други дестинации възпрепятстват разширяването на дейността в Германия, заяви главният изпълнителен директор на компанията Еди Уилсън и предложи да удвои флота, опериращ на германските летища, до 60 самолета, ако правителството намали разходите, включително данъците и таксите.