Ние трябва да популяризираме туристическия продукт като основно послание към гостите на Варна, категоричен е проф. Стоян Маринов.
Легендите за туристическите обекти привличат посетители във всяка една дестинация, а колкото една история е по-атрактивна, тя приковава интереса на туристите. Това коментира за Радио Варна проф. Стоян Маринов, експерт в сферата на туризма и преподавател в Икономическия университет във Варна. Ние трябва да популяризираме туристическия продукт като основно послание към гостите на Варна, категоричен е проф. Маринов.
Туристите избират не само известните и популярни обекти, те търсят и места, богати на любопитни легенди и истории, а екскурзоводите са посланиците на България. Колкото по-красноречив е един гид, толкова по-дълбоко впечатление оставя върху туриста. След това той се връща вкъщи и рекламира тези забележителности на близки, приятели, роднини, допълни проф. Маринов, давайки за пример известния варненски екскурзовод Християн Облаков.
Манастирът „Св. св. Константин и Елена" и храма „Успение на Пресвета Богородица - Панагия" във Варна, известен още като Малката Богородица, са две места, които привличат все повече и повече гости на варненския регион, изкушени от т. нар. сакрален туризъм. Аязмото в манастира "Св. св. Константин и Елена" се намира на самия олтар, а водата е лечебна, припомни проф. Маринов. В църквата, известна сред варненци като „Малката Богородица", пък има чудотворна икона. „Цялата тази информация трябва да присъства в рекламните послания и материали, така могат да се привлекат и повече посетители", каза още проф. Стоян Маринов.