Национална агенция по приходите (НАП) констатира сериозни нарушения при издаването на касови бележки и начисляването на данък добавена стойност в хотели и ресторанти по време на зимната данъчна кампания, съобщава БНТ.
От приходната агенция са извършили проверки в 1500 обекта в зимните курорти чрез методите "таен клиент" и пряко наблюдение. В 479 от тях инспекторите са установили различни нарушения на данъчното законодателство.
Продължава укриването на обороти
Според Лиляна Димитрова, главен експерт в дирекция "Комуникации" на Централно управление на НАП, голяма част от констатираните нарушения са свързани с некоректно начисляване на ДДС.
"121 от нарушенията касаят ДДС, тоест имаме несъответствие при начисляването на ставката. Сигурна съм, че голяма част от търговците са наясно, че 20 процента е ДДС от началото на годината", посочва Димитрова.
Потребителите споделят негативен опит
Граждани споделят за регулярни нарушения при издаването на касови бележки. "Все още има места, на които като си поискаш касова бележка дори и те гледат лошо, някой магазини, частни услуги като фризьор, маникюр там не съм виждала досега", коментира Смилена Петкова.
Друг потребител, Мария Димитрова, допълва: "По кафетата масово не дават, един чай и едно кафе и питам колко струва, донесете ми бележка и ме пита за какво ви е?"
Сериозни санкции за нарушителите
Лиляна Димитрова съобщава, че са предприети строги мерки срещу нарушителите: "479 са обектите, в които имаме констатирани нарушения, издадени за 453 акта за констатирани такива нарушение, имаме 57 запечатани търговски обекти".
От приходната агенция напомнят на гражданите важно право - според Закона за ДДС, клиентът има право да задържи плащането, докато не получи фискален бон.