Българският туризъм не може да отбележи ръстове като тези, които регистрират съседни на нас конкурентни страни. Основна грешка е насочването на всички усилия в стимулиране на традиционния туризъм - градски, морски и ски туризъм, вместо да се обърне внимание на множеството алтернативни форми, като пешеходен и вело туризъм, към който има засилен интерес от страна на чуждестранните туристи. Това каза Димитър Попов, Penguin травъл, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
Съществува проблем с недостатъчното развитие на алтернативния туризъм и липсата на ефективна реклама и маркетинг на различни туристически продукти. България не успява да се позиционира на пазара с разнообразни предложения като вело и пешеходен туризъм, които биха могли да привлекат повече туристи извън летния сезон, смята Попов.
За подобряване на туристическата реклама в България могат да се разширяват рекламните стратегии, като е необходимо да се рекламират не само традиционните морски дестинации, но и алтернативни видове туризъм, като пешеходен, вело и винен туризъм. България разполага с множество природни и културни ресурси, които не са достатъчно представени в рекламата, подчерта гостът.
Дигитализацията и подобряване на туристическите портали също са изключително важни стъпки. Създаването на ефективни и интуитивни онлайн платформи за информация и резервации е от съществено значение. В момента съществуващите туристически портали за България не предоставят достатъчно информация и не са привлекателни за потребителите, отбеляза събеседникът.
По думите му фокусът трябва да се постави върху устойчивия туризъм. Развитието на устойчиви туристически практики и насърчаване на местния бизнес може да помогне за привличането на туристи, които търсят автентични и уникални преживявания. Това включва реклама на местни продукти и услуги, които да привлекат туристи в по-малките населени места, каза Попов.
Важна е и координацията между държавни и частни инициативи. Създаването на партньорства между правителството и частния сектор може да доведе до по-ефективни рекламни кампании и по-добро разпределение на ресурсите. Това включва съвместни проекти и инициативи, които да популяризират България като туристическа дестинация.
Важна е и адаптацията на рекламата към целевите пазари. Необходимо е да се анализират и адаптират рекламните стратегии спрямо специфичните нужди и предпочитания на различни целеви пазари, включително нови и потенциални туристически дестинации, заяви Попов.
Присъединяването на България към Шенген не може да се разглежда като еднозначен позитив и стимул за българския туризъм, подчерта още експертът. "Българите вече съвсем лесно и спокойно ще пътуват в Гърция, защото няма опашки по границата. Същото се отнася и за работниците. Може да се каже, че голяма част от Западна България ще забрави изцяло за българското море", коментира той.