Анализи Новини

Expedia намали прогнозата за 2025 заради слабите пътувания до САЩ

   
Expedia намали прогнозата за 2025 заради слабите пътувания до САЩ

За да е ясно, Expedia очаква ръст на резервациите и приходите през това тримесечие, но с по-бавен темп от преди.

Да, очакваха малко по-висок ръст за цялата година. Очакваха от 3 до 5, но сега го понижават от 2 до 4 заради по-слабото представяне тази година, най-вече поради по-слабите вътрешни и входящи пътувания до САЩ.

Интересно, защото това е двоен удар, нали? Търсенето на вътрешните пътувания отслабва, но също и входящите пътувания от други страни, по-специално един конкретен пазар, което наистина се отразява.

Да, канадският пазар. Почти 30% спад на канадските пътници до САЩ, което допринася за общия спад.

Продължаваме да казваме, че резултатите за първото тримесечие нямат голямо значение през този сезон на отчетите, защото гледат назад. Но в случая с Expedia, тези числа за първото тримесечие също бяха разочароващи. Не успяха да отговорят на прогнозите на анализаторите. Това я прави по-различна в сравнение с конкурента и Booking. Защо?

Expedia генерира две-трети от приходите си в САЩ. Booking формират по-голямата част от бизнеса си в Европа или другаде. Това важи и за Airbnb. Тези две компании надминаха очакванията си през първото тримесечие, но прогнозите им също са по-слаби.

Има и друга част от Expedia, за която не говорим често, а именно B2B бизнесът. Това е бизнес към бизнес, или звено, защото макар приходите да надминаха прогнозите на анализаторите, те стават все по-притеснени за това и виждат няколко червени флага. Какво виждат?

Трябва да се направи малка крачка назад. B2B бизнесът помага на фирми като American Express, Walmart да създават свои туристически сайтове. За анализаторите, на теория, ако пътуванията се задържат другаде извън САЩ, тези бизнеси трябва да бъдат по-защитени от макроикономически насрещни ветрове. Но те смятат, че бизнесът, въпреки че расте и надминава очакванията, се забави до най-ниското си ниво от пандемията насам. И това беше повод за безпокойство.

Особено защото, както казахте, това е част от бизнеса, която би трябвало да е по-устойчива на макроикономически неблагоприятни фактори. За Expedia, както и за много други компании, зависи какво контролира компанията, защото макроикономическите неблагоприятни фактори и опасенията от търговската война влошават потребителските настроения. Не може да направи много. А това означава да внимава с разходите си. Какво прави Expedia по отношение на контрола на разходите?

Съкратиха хора и екипи през последната година. Опитват да повишат ефективността, използвайки изкуствен интелект при обслужване на клиенти. Така увеличава печалбите си, за да надмине резултатите.