Летище Шарл дьо Гол е открито само преди 50 години, на 13 март 1974 г. Този футуристичен проект, икона на необруталистичната архитектура, с годините ще се превърне в основния вход на Европейския съюз. През 1996 г. Air France създава своя глобален център в този истински град, където пътници от цял свят пресичат пътищата си всеки ден. Днес авиокомпанията отговаря за повече от половината трафик на летището, свързвайки Париж с над 200 дестинации в почти 100 страни по света.
Ето и кратка ретроспекция на последните 50 години за Air France в Париж-Шарл де Гол.
Още през 50-те години на миналия век необходимостта от трето парижко летище става очевидна, тъй като трафикът на летищата на столицата Париж-Льо Бурже и Париж-Орли нараства.
Терминал 1 на новото летище Париж-Шарл дьо Гол е открит на 8 март 1974 г. от френския министър-председател Пиер Месмер. Строителството му продължава 8 години, а проектант е младият архитект Пол Андрьо.
Първият терминал се отличава с иновативен дизайн: централна кръгла сграда, свързана със седем сателита. Създадена да улесни разпределението на пътникопотока, тази уникална структура печели на терминала прякорът му, който се използва и днес - Камембер.
Първият полет на Air France от Париж-Шарл де Гол излита на 30 април 1974 г. Caravelle F-BHRA, първият самолет от този тип, доставен на Air France, излита за Белград и София, с екипаж, ръководен от капитана на полета Анри Сибер.
Полетите на френския авиопревозвач постепенно се насочват към Париж-Шарл де Гол, като първоначално обслужват вътрешни (Бордо, Ница, Тулуза) и европейски дестинации (Лондон, Женева, Франкфурт, Торино и Лисабон).
Летището, известно тогава като Париж-Роаси Шарл дьо Гол, се превръща в основен хъб на Air France.
Две години по-късно, през 1976 г., Concorde се присъединява към флота на Air France и лети със свръхзвукова скорост до Дакар, Рио де Жанейро, Каракас, Вашингтон, Далас и Ню Йорк JFK. Така Париж се оказва на 3,5 часа от Ню Йорк и клиентите, пътуващи на борда на Concorde, можеха да се отдадат на специално изживяване от новото летище и уникалния салон на новите самолети.
Заради нарастващия трафик, Шарл дьо Гол претърпява няколко трансформации и продължава да се разширява. Air France прехвърля все повече полети на развиващото се летище, за да предложи на своите клиенти специализирана и по-удобна инфраструктура, адаптирана към растежа на компанията.
През 1982 г. откриването на терминал 2 на Шарл дьо Гол дава възможност на Air France да разшири своята мрежа от полети, най-вече в Европа. Благодарение на чисто новия си флот от самолети за средни разстояния (Boeing 737 и Airbus A320), компанията увеличава своите маршрути. Към 1988 г. Air France е авиокомпанията обслужваща най-много дестинации в Европа.
През 1996 г., когато е открит терминал 2E, Air France започва основно преструктуриране. Авиокомпанията реорганизира честотите на поолетите си, за да превърне Париж-Шарл де Гол в център за трансферен трафик: оформени са 7 координирани часови диапазона за разпределение на полетите, в които са организирани трансферните връзки от тези на къси и средни разстояния с полети на дълги разстояния. Така Air France успява да оптимизира разпределението на полетите си и да направи връзките между тях по-бързи и по-лесни, а Париж-Шарл де Гол се превръща в истински глобален хъб. Този голям проект позволява на авиокомпанията да изпълнява до 60 полета на час и да приема все по-голям брой пътници.
През 2000 г. летище Шарл дьо Гол изгражда и четвърта писта, една истинска премиера в Европа.
С годините Терминал 2E претърпява няколко фази на растеж, с откриването на допълнителни бординг зони - зала L през 2007 г., а няколко години по-късно и зала M. Тези последователни разширения позволяват на терминала да увеличи капацитета си с 20 милиона пътници годишно. За да се улеснят връзките, партньорските авиокомпании на Air France, членовете на алианса Skyteam, са прехвърлени на терминалите на Air France.
Свързаността е едно от основните предимства на Шарл дьо Гол, единственото парижко летище, пряко свързано с влаковете RER B и оборудвано с TGV гара. Тази железопътна връзка позволява на Air France да развие своята интермодална оферта със SNCF и да даде на клиентите възможност за комбиниране на железопътно и въздушно пътуване чрез един общ билет.
50 години след откриването си, Шарл дьо Гол може да се похвали с 9 терминала. То е най-голямото летище във Франция и второто по големина в Европа, основен вход към Европейския съюз.
Като главен оператор на летището, с 50% от трафика, Air France изпълнява 650 заминаващи и пристигащи полета на ден и предлага 25 000 възможности за трансфер в рамките на два часа на седмична база. 100 000 клиенти на Air France всеки ден имат възможност да се насладят на обслужването в 6-те бизнес салона на компанията (Business и Flying Blue Elite в терминали 2F, 2G, 2E зала K, L и M, салон La Première в терминал 2E).
Салонът в терминал 2F е най-новото пространство, открито от Air France, което посреща бизнес клиентите и тези на Flying Blue Elite Plus на две нива. Уникалният овален панорамен прозорец с изглед към пистата, проектиран от архитекта Санджит Манку и дизайнера Патрик Жуен, разкрива гледка към 240 самолета с триколора на френската авиокомпания, които се подготвят да излетят до 200 дестинации по целия свят.