Заведения Новини

Японски ресторантьори предлагат отстъпка на местните хора

   
Японски ресторантьори предлагат отстъпка на местните хора

Ако решите да пътувате до Япония и говорите японски, може да го използвате при следващата вечеря в ресторант. Така ще имате шансове да получите отстъпка в цената, както и да се радвате на по-добро обслужване, пише CNN.

Япония е още една от туристическите дестинации, която въвежда някои интересни мерки за борба с огромния брой посетители. Причините са много - японската йена е сравнително евтина, а след падането на пандемичните мерки, все повече хора се стремят да пътуват и да посетят по-екзотични места.

Ниската стойност на валутата е причина за голяма част от ресторантите да прибегнат до повишаване на цените в менюто си, но само за туристи.

Ресторантьори като Шого Йонемитсу оправдават тази стратегия с факта, че е много трудно да обслужват всички свои гости, особено след като нямат необходимия капацитет. Шого управлява скара за морски дарове, позволяваща свободна консумация срещу вход в Шибуя - един от по-големите търговски квартали на Токио.

Запитан за тази практика, Йонемитсу заявява, че по-скоро дава отстъпка от хиляда йени или 6.5 долара за местни жители. Разликата трябва да покрие по-високите разходи от началото на туристическия сезон.

Япония отвори своите граници напълно през есента на 2022 г. Само две години по-късно, когато йената отбеляза най-ниска стойност спрямо долара от десетилетия, туристите превзеха страната.

Само през първата половина на тази година са пристигнали 17.78 милиона души. Япония очаква да счупи последния рекорд по посещаемост от 2019 г. - 31.88 милиона туристи.

Новините за силен туристически сезон би трябвало да се посрещнат изключително положително, но японските домакини вече се задъхват. За да се справят с нечувания интерес, мнозина въвеждат най-различни туристически такси, налагат се ограничения за посетители и дори се прекратяване на продажбата на алкохол в някои градове.

Япония вече постави мрежа, с която да блокира гледката към планината Фуджи, след като туристите създават много проблеми, опитвайки се да направят своя перфектен кадър. Друг неприятен ефект е, че след себе си оставят и твърде много отпадък, който допълнително влошава условията на живот за местните.

Туристическите власти в Хокайдо - северната префектура на Япония - помолиха местните бизнеси и хотели да намалят своите такси за гражданите на Япония. Кметът на Западна Япония официално заяви, че ще въведе 6 пъти по-висока такса за посещение на замъка Химеджи - част от световното наследство на ЮНЕСКО.

Тази практика се налага от местните бизнеси само с една цел - да не се прогонят лоялните клиенти, след като и те са принудени да се борят за маса. Туристическият сезон няма да е вечен и ще се наложи на заведенията да разчитат на обичайните си клиенти.

Йонемитсу признава, че налага такава такса, но е много далеч от идеята, че ще печели повече пари. Проблемът не се решава само с поставянето на допълнителни маси. Високата посещаемост го е принудила да наеме персонал, който говори английски, както и хора, които да уреждат резервации и да обясняват каква е разликата между сашими и морски дарове на скара.

Ако липсва едно звено, заведението е обречено на хаос. Собственикът признава, че има много държави, които не предприемат такива мерки, но подчертава, че японците не са нивото на големите туристически дестинации и на този етап трябва да се адаптират бързо. Японските жители не говорят английски и работата става твърде трудна, когато пристигнат туристи от чужбина.

Туристическите цени са нещо ново за посетителите на Япония, но такива мерки има в цял свят. В някои по-евтини и не толкова натоварени квартали, собствениците на магазини пишат цените на стоките на родния си език. Туристът може и да не разбере, че плаща повече, но поне не се стига до конфликти. 

Япония има свободна политика относно ценообразуването и стоките на щанда се определят от самия собственик.

Други ресторанти и малки кръчми са намерили и алтернативно решение. Такъв пример е Шуджи Мияке с неговите нудли и омар за 35 долара - около 4 пъти по-висока цена, спрямо използваните продукти. Шуджи заявява, че туристите искат да опитат нещо ново и имат необходимия бюджет за експериментиране с вкусове. Той не крие, че определя по-високи цени, но не е изгубил клиенти. Тайната му е, че предлага нови и по-скъпи ястия, но оставя традиционните и предпочитани от местните клиенти.

От гледна точка на туристите, австралийката Фиби Лий е заявила, че е прекарала 2 седмици в Япония и е доволна. За периода е платила много по-малко, отколкото е необходимо за същата почивка в родината ѝ. Цените не я притесняват, дори и да се налага да плати малко повече. Лий е предпочела да се храни в малки ресторанти и да им помогне в това финансово изпитание, пред което е изправен японския туристически бранш. Япония не е единствената страна, която трябва да се справи с вниманието от чужбина, Южна Корея също започна да въвежда мерки срещу пристигащите туристи.