Това лято в Китай бурно се развива пазарът на пътешествия за чужденци. Според летния доклад на известния туристически уебсайт Ctrip тази година туристическите посещения на чужденци в Китай са се удвоили. Най-много туристи идват от държави, които се възползват от безвизовата политика на Китай – Франция, Италия, Германия и други. Туристическият поток от там се е увеличил 1,5 пъти в сравнение със същия период на миналата година. Най-предпочитани от чужденците са градовете Шанхай, Пекин, Чънду, Сиан и Шънджън. Освен това са популярни и градовете в Североизточен Китай Шънян, Далиен, Харбин, заради по-хладния им климат.
Чуждестранните туристи се адаптират в местните обичаи
„Чуждестранните туристи предпочитат да посещават тематични паркове и забележителности, както и проекти, показващи модернизацията с китайска специфика и високо научно-технологично ниво“, обясни Фан Дзъси, анализатор на изследователски институт на Ctrip. Тя добави, че освен традиционни популярни дестинации за забавления и китайска култура, тази лятна ваканция чуждестранните туристи се адаптират в местните обичаи, пробват китайски масаж, посещават родните места на малцинствата, участват в кулинарни угощения в селата, даже и в баскетболни състезания между китайските населени места.
Според Сун Пън, мениджър в Китайската международна туристическа агенция, чуждестранните туристи обикновено са привлечени от дълбоката история и култура на Китай и предпочитат Пекин, Сиан, Шанхай, Гуйлин и други градове. През последните години Чънду и Джандзядзие стават все по-популярни в света и привличат повече чужденци. От 70 до 80% от чуждестранните туристи избират маршрути с продължителност 10-14 дни, за да почувстват напълно китайската култура и начин на живот.
Тази година пазарът за чуждестранни туристи в Китай е добър, отбелязвайки значително увеличение в сравнение със същия период на 2023 г. Зам.-мениджър на China Youth Travel Service Ху Дзиин заяви: „Тази година чуждестранни туристи в Китай са многообразни. Туристическите маршрути са все по-богати и повече чуждестранни туристи избират най-известните градове. Освен това те са любопитни и се интересуват много от китайските храни, китайската медицина, китайска калиграфия и кунгфу“.
Непрекъснато се обогатяват персонализираните туристически продукти
Няколко туристически платформи предлагат персонализирани индивидуални туристически продукти. През тази година Ctrip е предложил „безплатно пътешествие в Шанхай за половин ден“ за международни туристи, които преминават транзитно в града. Туристите може да посетят градината „Ююен“ и Шанхайския бънд. Досега над 500 чуждестранни гости са участвали в това пътешествие. Международната платформа на Ctrip предлага онлайн резервация на билети на над 2000 забележителности в Китай с възможност за продажба на билети на чужди езици и различни варианти за плащания.
China Youth Travel Service предлага разнообразни туристически маршрути от 1 до 5 дни. Тези маршрути са около градовете с безвизова политика за 144 ч. В Пекин чуждестранните туристи може да съчетават маршрути за класически забележителности или да преживеят пешеходен туризъм, колоездене и опознаване на фолклора, културното наследство и кухнята.
Повечето чуждестранни гости са в Китай за първи път и нямат задълбочено разбиране за страната, затова се предлагат нови забележителности и дестинации, освен основните туристически такива. Според Сун Пън Китай притежава богати културни и туристически ресурси и съществува голямо пространство за нови туристически продукти.
„Тази година възстановяването на пазара на туризма за чуждестранни гости в Китай се ускорява. От 2023 г. насам едностранната безвизова политика, улесняването на плащания и други политики дадоха положителен сигнал за туристите и пазара“, сподели Ян Дзинсун, директор на Международния изследователски институт при Китайска академия по туризъм. В бъдеще ще се усъвършенстват политиките и услугите за подкрепа на чуждестранни туристи в Китай. Ще се предлага повече туристическа информация и ще се разрешава езиковата бариера.
Все повече чуждестранните туристи задълбочено преживяват истинския Китай
Екскурзоводката Лиу Мин често има контакти със семейства от Великобритания, Франция, Австралия и страните от Югоизточна Азия. „Много деца се влюбват в йероглифите като дойдат в Китай“, казва Лиу Мин. Тя допълва, че наскоро е приела американско семейство от родители с три деца. Едното дете й е споделило, че ще учи китайски като се върне в САЩ и очаква да продължи да учи в Китай в бъдеще.
Лиу Мин научава, че чуждестранните туристи предпочитат различни форми на задълбочени преживявания и интерактивни дейности. „Аз съм приемала съпрузи от Бразилия, които се интересуваха от сладоледи във форми на забележителности. През 10-те дни те снимаха сладоледите на различните забележителности като специален спомен от Китай“.
Американецът с китайското име Лин Дън управлява къщи за гости в село в провинция Юнан от 16 години. „Надявам се, че чуждестранните гости ще могат да видят и красивите села в Китай. В момента 10% от нашите гости са чужденци, което не е никак лесно. Непрекъснато се засилва способността на китайски села да приемат чуждестранни гости. Селата съхраняват гените на китайската култура и са карта на китайската специфика“.
Лин Дън включва специалните преживявания в китайските села, за да позволи на повече чуждестранни туристи да усетят и изпитат уникалната китайска култура. „Те готвиха китайски десерти, обработваха батик, посетиха различни стари домове и видяха техните истории. Разхождаха се в сутрешния пазар и общуваха с гостоприемните местни жители. Тези преживявания са много по-задълбочени от снимането на забележителности“, категоричен е Лин.
Националната имиграционна администрация очаква, че чуждестранните туристи в Китай ще продължат да се увеличават през втората половина на годината. "С обогатяването на системата за туристически продукти и подобряването на туристическите преживявания, все повече чуждестранни туристи ще видят и ще се влюбват в истинския красив Китай“, сподели Ян Дзинсун, директор на Международния изследователски институт при Китайската академия по туризъм.