В търсене на новия образ на България като атрактивна целогодишна туристическа дестинация, Министерството на туризма, в партньорство с Международното триенале на сценичния плакат – София, обявява първия Международен конкурс за туристически плакат на България. Инициативата беше огласена днес от Кирил Вълчев, генерален директор на БТА, проф. Божидар Йонов, основател на Международното триенале на сценичния плакат – София и водещата фигура във външния български плакат и графичен дизайн – Албена Спасова. Тя е подкрепена от министъра на туризма Мирослав Боршош.
Туристическата медия TravelNews организира конференция „Развитие на културния туризъм в България“, която ще се проведе на 15 май 2025 г. в зала EVENT SPACE в небостъргача Vertigo Business Tower (бул. България 109) в София. Идеята е събитието да представи проблемите пред сектора и тяхното решаване от страна на държавата и бизнеса. Освен това България да бъде издигната и представяна като туристическа дестинация за културен туризъм.
Пловдивските музеи се включват в международната инициатива Европейска нощ на музеите на 17 май. 21-ото издание на събитието включва повече от 3000 музея в близо 30 европейски държави. По този повод музеите отварят вратите си безплатно вечерта и предлагат различни интересни дейности за своите посетители. Неин традиционен организатор е Министерството на културата и комуникациите на Франция, а събитието обикновено преминава под патронажа на Международния музеен съвет (ICOM) и ЮНЕСКО.