Дубайската авиокомпания Emirates Airlines организира среща и гала вечеря за представители на български туристически агенции, които продават нейни самолетни билети. Домакин беше Мехмет Гюркайнак, генерален мениджър на превозвача за Турция, България и Румъния. Сред гостите бяха представители на „Юзит Калърс“, „Премиер турс“, „Елит травел интернешънъл“ и др.
Гюркайнак благодари на българските партньори за сътрудничеството си и представи авиокомпанията, нейното развитие и плановете за 2025 г. Emirates извършва полети до 144 дестинации по света от своя хъб - Летище Дубай. Тя не оперира до София, но си партнира със своята дъщерна компания Fly Dubai, която лети до столица ни. Така през Дубай могат да се правят връзки до цял свят и най-вече до дестинациите на изток.
Emirates оперира с общо 259 самолета Boing B777 и най-големите в света - Airbus A380, като планира да добави към своя флот новите Airbus A350 в много близко бъдеще, каза Мехмет Гюркайнак на срещата. Авиокомпанията, която обяви нетна печалба от 4,7 милиарда долара през последната финансова година, вече е започнала програма за модернизиране на 191 самолета с инвестиция от повече от 2 милиарда долара, за да продължи своята насоченост към клиентите и високо качество на обслужване. Всеки самолет, който излиза от програмата за модернизация, е не само напълно обновен, но и придобива новия клас Premium Economy.
Дубай, който си постави големи цели за 2030 г. и започна да строи най-голямото летище в света, се стреми да расте по същия начин като своя водещ превозвач – авиокомпанията Emirates. Летище Ал Мактум ще бъде с капацитет за 260 милиона пътници и ще е най-голямото в света, обяви през тази година емирът на Дубай шейх Мохамед бин Рашид Ал Мактум. За сравнение, най-натовареното летище в света – Хартсфийлд-Джаксън в Атланта, е обслужило 104.6 милиона пътници през 2023 г. Повечето международни полети от и до емирството в момента преминават през Международното летище на Дубай, което е обслужило около 87 милиона пасажери през миналата година. Цялата дейност обаче ще бъде преместена на летище Ал Мактум, което се очаква да разполага с пет успоредни писти и 400 гейта за полети.
Строителството, което ще продължи 10 г., ще струва 128 млрд. дирхама, или 35 млрд. долара. Емирството също така ще построи "цял град около летището". Международното летище Ал Мактум, известно още като Dubai World Central, беше отворено през 2010 г. с един терминал. Подобно на Международното летище на Дубай, то има две писти, но се използва значително по-малко.
Мирослав Иванов